^Powrót na górę
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

Facebook

facebook_page_plugin

Logopedia

Urodziny Asi

Zbliżał się dzień urodzin. Asi. Leżąc w łóżku w wieczór przed swymi urodzinami, myślała jakie dostanie prezenty. Zasnęła z uśmiechem na ustach (uśmiechamy się szeroko nie pokazując zębów). Tymczasem w jej pokoju, zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Asia miała bardzo dużo zabawek („liczymy zabawki” dotykamy czubkiem języka wszystkich zębów po kolei), które postanowiły zrobić jej urodzinową niespodziankę.

Z pudełeczka wyskoczyły kredki (wyciągamy wąski język i chowamy- kilkakrotnie) i narysowały dla Asi kolorowe obrazki (ściągamy wargi i rysujemy nimi w powietrzu).

Niebieska kredka narysowała morze (szumimy: szu-szu-szu), czerwona narysowała balonik (nadymamy policzki, następnie głośno wypuszczamy powietrze), zielona kredka narysowała las (dotykamy kilkakrotnie podniebienia czubkiem języka), żółta –słońce (buzia otwarta, język oblizuje wargi), natomiast różowa narysowała kwiatki (wąchamy kwiatki- wdychamy powietrze nosem, wydychamy ustami).

Lalki starannie uczesały swoje długi włosy (przesuwamy językiem po górnych i dolnych zębach), a wstążki do włosów pozwijały (językiem wykonujemy kółka w buzi). Pluszowy zajączek pokicał do półeczki (nasz język „kica” po podniebieniu- czubkiem języka dotykamy różnych miejsc na podniebieniu), a konik na biegunach (kląskanie) wytrzepał dywanik (stukamy czubkiem języka o podniebienie). obok łóżka Asi. Natomiast gumowy kotek wskoczył na półkę z książkami i poustawiał je równiutko (dotykamy każdego ząbka po kolei).

Kiedy Asia się obudziła, bardzo się ucieszyła widząc jaką niespodziankę przygotowały jej zabawki (ha-ha,hi-hi,he-he,ho-ho). Po południu na urodzinowe przyjęcie przyszli goście (witamy się „całuski”). Asia zaprosiła również zabawki. Dziewczynka zdmuchnęła świeczki (wdech nosem-wydech ustami), pokroiła tort i poczęstowała nim gości (oblizujemy się). Wszyscy bardzo dobrze się bawili (rozciągamy wargi w uśmiechu).

PORADNIK DLA RODZICÓW

 PROFILAKTYKA LOGOPEDYCZNA- PORADNIK DLA RODZICÓW

Zalecane..

Karmienie naturalne (karmienie piersią)- wspieranie rozwoju narządów artykulacyjnych.

Wczesne karmienie łyżeczką, picie z kubeczka- wykształcanie prawidłowego nawyku połykania.

Zabawy dźwiękonaśladowcze, śpiewanie piosenek- rozwijanie mowy i percepcji słuchowej.

Czytanie i opowiadanie bajek, wierszyków, rozmawianie z dzieckiem- wzbogacenie słownictwa, doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi.

Częste oczyszczanie nosa (zwłaszcza podczas infekcji kataralnej)- utrzymywanie prawidłowego nawyku oddychania przez nos....

Czytaj więcej:  PORADNIK DLA RODZICÓW

Rozwój mowy

PRAWIDŁOWY PRZEBIEG ROZWOJU MOWY DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

3-LATEK

- rozumie to, co do niego mówimy

-spełnia polecenia zawierające znane mu wyrazy (np. wskazuje części twarzy, ciała, zabawki, przynosi określone przedmioty)

- komunikuje się z otoczeniem za pomocą kilkuwyrazowego zdania, mówi chętnie
i dużo

- opowiada o tym, co aktualnie widzi

-„myśli głośno”, mówiąc także do siebie

- zadaje wiele pytań...

Czytaj więcej: Rozwój mowy

Copyright © 2013. Bajkowe Przedszkole Misia Uszatka Rights Reserved.